07 iunie 2007

Si totusi fotbal [RO]


Pe primele zece locuri in topul site-urilor romanesti de pe Trafic.ro cineva poate gasi o oglinda destul de realista as zice a gandirii interioare a romanului. Aia care se ascunde in spatele gurii. Ca toti avem gura mare pana la urma. Servicii de internet cum ar fi e-mail, forumuri si alte bazaconii moderne si stiri. De doua feluri: stiri stiri si stiri din sport sau mai precis din fotbal.


Nu suntem ciudati si nici macar suspecti. Mi se pare o realitate cat se poate de banala si mai ales adevarata. Ne place politica si fotbalul. Mai bine zis ne place sa ne dam cu parerea pe care o credem si o sustinem ca un adevar irefutabil si care sta la baza universului.


Daca pozitiile 1, 2 si 8 sunt ocupate de servicii de email, forumuri, download-uri gratuite de software plus alte chestii la moda si intrinsec legate de existenta PC-ului si a internetului, celelalte sunt in ordine: fotbal, fotbal, politica, politica, job-uri (opa! Cine zicea ca romanul e puturos?), politica si politica.


Ce deduc eu din asta? Ca e normal ca atunci cand ai calculator si internet intri pe servicii strans legate de acestea. Ca daca n-ai avea n-ai intra si asa se explica primele doua pozitii. Ca (pauza-virgula-si-scuzati) calculatorul si internetul a patruns adanc in clasele de mijloc si de jos ale societatii ca nu imi imaginez doctori universitari sau politicieni citind cu aviditate declaratiile lui Jardel sau a lui Borcea. Si ca inca cel mai preferat sport al romanului este chibitismul politic.


Dar stiti ce n-am vazut? Un eBay, un Amazon sau chiar un oKazii. Site-uri dintr-astea de cumparaturi pe internet. Care cumparaturi sunt piatra de temelie a economiei unei tari. Acuma ori ca Romanul nu cumpara (ceea ce fie vorba intre noi, mi-e destul de greu de crezut mai ales cand stau la coada in Cora sau Carrefour) ori inca la noi nu merge angrenajul cumparaturilor pe internet. Mai ramane sa ne dam seama de ce, pentru ca e deja demonstrat ca este mai fortos decat cumparaturile directe. Cel putin in alte parti.


Si totusi fotbal?

Un comentariu:

Rommel spunea...

Am verificat acum si uite ca Okazii e pe locul 16. Dar ca un magazin de cumparaturi sa intre in top 10 mi se pare chiar periculos. Ar insemna ca romanii sa devina maniaci ai cumparaturilor, nu crezi?