02 aprilie 2007

Doua aliante [RO]

NATO e mort. Nu pot sa spun “traiasca NATO” ca nu mai e altul sa-l inlocuiasca. Ei l-au facut ei l-au omorat. Americanii. E trist si in acelasi timp frustrant ca am intrat si noi intr-o mare putere militara (si as putea sa spun aia corecta da data asta) la spartul targului. Cine e orb sa vada - cine vede sa ramana ignorant. Odata cu invazia SUA in Irak, NATO a inceput sa moara. O moarte sigura, ca cea a unui bolnav de cancer. Aliatii au inceput sa aiba puncte de vedere divergente privind afacerile militare. Germania si Franta au fost primele. Acum si Romania.

Noi, care am fost bagati pe usa din dos de prietenii nostri Americanii. Cu conditia sa participam alaturi de ei la invazia Irakului. Cand s-a anuntat ca mergem la razboi, desi nu sunt un fan si nici macar indiferent la PCR-FSN-FDSN-PDSR-PSD am crezut ca am inteles motivul pentru care am mers la razboi la Irak prin desert si soare. Irakul avea de platit inapoi la Romania o datorie mai mare decat orice cosmar de imprumut Romaniei a lui FMI. Si cum Americanii se duceau sa ocupe Irakul si cum toata lumea ii cunoaste pe prietenii nostri Americani ca fiind hapsani, trebuia sa fim acolo ca sa ne asiguram ca imprumutul e platit inapoi. In petrol macar daca nu in dolari sau euro, sau si mai bine in lei. Asta a fost si pana la proba contrarie singurul lucru bun facut pe care i-l atribui lui Bombonel. Pana azi, cand am citit ca cineva zice ca imprumuturile alea au fost sterse. Sa ma lamureasca si pe mine cineva ca acuma chiar ca sunt confuz. Da’ banii? Banii ii mai vedem inapoi?

Prin baza azi era un tip care era englez. Mi-am dat seama imediat cand am citit ce scria pe tricoul lui: “Two World Wars, One World Cup” – doua razboaie mondiale, o cupa monidala. Mda, domne’! Frumos spus, n-am ce zice. Au de ce sa fie mandri. Nu ca ar fi mai tari ca Brazilia la fotbal, dar la chestiuni militare n-ai ce sa zici. Au castigat doua razboaie mondiale. Cu pretul pierderii coloniilor si cu datorii pana mai deunazi. Dar au castigat. Noi am castigat doar turul. Ca de obicei. In retur, ne-a furat arbitrul. Ce daca am ajuns pana la portile Berlinului curatand calea pentru triumfatoarea armata Sovietica? Ne-am jucat cu Germanii la inceput? Ne-am jucat. Deci, ciocu’ mic si petrolul directia est. Parca unele tari ca Ungaria, Italia si mai sunt cateva exemple pe care nu mi le mai aduc aminte acuma au ajuns mai bine ca Romania din meciul asta. Deci unde e spilul? Sa ma lamureasca si pe mine cineva ca m-am confuzat de-a binelea.

Adevarul este ca noi Romanii avem aceleasi deprinderi cand vine vorba de loialitate comparabile cu deprinderile unei curve. Mai sunt vreo doi care tot tipa ca sa ne respectam loialitatile si cuvantul dat dar pe primul l-au impuscat unii dintre care au ajuns altii la putere. Pe care i-am impuscat din nou. Si pe al doilea vrem sa il dam jos ca are gura prea mare. Si acum, ne-am gandit noi ca da bine la opinia publica sa retragem trupele din Irak. Pana la Craciun sa manance si gura soldatului roman profesionist si voluntar ceva carne de porc ca acolo nu se gaseste la alimentara.

Nene, Romanu vrea sa castige si el ceva, un meci, un razboi ceva. Zic eu. Cel putin eu. Ca desi nu am cerut mi s-a pus in memorie istoria tarii asteia deci sunt obligat sa mi-o insusesc. La meciuri nu suntem prea buni, dar daca s-ar putea nu am mai putea sta nitel acolo, sa zicem vre-un an jumate pana pleaca americanii si dupa aia venim si noi acasa ca un fel de invingatori cu coada pe sus? Ca tot au zis ca vor Americanii sa se retraga intr-un an jumate. N-ar fi misto sa fim si noi smecheri odata in loc de curve?

Stiu ca nu e un razboi corect. Ca nu e frumos sa te duci si sa ocupi asa pe nespusa masa tara cuiva. Raul e deja facut. Am fost acolo si asta nu are nici o scuza decat ca am vrut sa ne asiguram ca datoriile sunt platite pana la ultimul leut. Si ca intram in NATO. Accept scuzele. NATO e mort. Unii zic ca si datoriile s-au dus in aceeasi zona eterica cu tezaurul. Dar, daca se poate, va rugam frumos domnule Prim Ministru – se poate sa castigam si noi un meci, un razboi ceva?

Europa nu mai e in NATO. Germanii asigura conducerea misiunii ONU din fasia intre Israel si Liban. Ha! Se pare ca uneori chiar nu poti scapa de istorie. Se zice ca in Liban sunt cele mai frumoase femei din lume. Se zice din asa de multe surse diferite ca trebuie sa fie adevarat. Cine poate sa fie asa de hain incat sa bombardeze cele mai frumoase femei din lume? Singurii prieteni pe care Americanii au reusit sa si-i mai pastreze. Evreii. Ma rog, cine se aseamana se aduna zice un vechi proverb Romanesc cu conotatii internationale. Evreii, care au mitraliat cu avioanele militare o nava Germana care patrula in apele internationale. Si dupa care au zis ca Germanii au inceput primii. Germanii au zis ca nu. Eu ii cred. Din doua motive. Acuma evreii au si ei jucarii meseriase cu care se pot ratoi la germani si in al doilea rand, daca Germanii trageau asupra avioanelor israeliene, nu mai era nimeni sa povesteasca povestea. Germanii nu gresesc. Dar nu au fost de acord cu razboiul din Irak chiar de la inceput si acum noi suntem in impas. Trebuie sa intelegem ca suntem cu picioarele in doua luntri. Dar noi cu care votam? NATO e mort, traiasca Uniunea Europeana!

Si totusi nu se poate domnule Prim Ministru sa ne lasati sa castigam si noi (chiar daca facem figuratie) un table, un poker sau macar un razboi, ceva?

***

Textul de mai sus l-am pus comentariu pe HotNews. Nu a avut nici un efect. Alianta D.A. s-a curatat oficial azi. A anuntat tovarasul Prim Ministru. Ma gandesc cum sa fac sa nu mai enervez cu politica. Eventual daca tampenia din politica romaneasca poate sa imi aduca ceva $, ar fi si mai bine.

Intre timp...

(continuarea este articolul O mana pe tragaci si alta pe volan)

© 2007, Serban Alexandriuc

-------

Update 10-Aprilie-2007:
"Referitor la problema prezentei trupelor romanesti in Irak, ministrul Apararii (n.a. Teodor Melescanu) a declarat ca retragerea militarilor romani va avea loc numai dupa negocieri cu aliatii, indiferent de pozitia guvernului roman. "

Asa mai venim de acasa.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Putem privi putin diferit!? NATO este o alianta de aparare; conceptul de aparare preventiva (un fel de frumos eufemism pentru atacam pe cine vrem noi) e al administratiei Bush.
Nu trebuie sa alegem intre Uniune si NATO; nici intre Europa si America. Poate doar intre politica agresiva si irationala a lui George Bush si solutionarea inteligenta, diplomatica, a problemelor internationale; intre pace si razboi cred ca trebuie aleasa totdeauna pacea. Pacea e general profitabila pentru ca nu distruge si lasa loc de constructie; "ceva dolari" puteau veni dintr-un Irak cu economia functionala; dintr-unul distrus si divizat in tabere care se impusca intre ele, slaba speranta...
Nu ne putem alege cu bani (doar cei cheltuiti pe intretinerea trupelor in "teatre de operatiuni"); cu ceva dusmani si riscuri suplimentare, da.